BERJUANG UNTUK AGAMA, BANGSA DAN NEGARA

Wednesday 6 February 2013

TOL FREEEE...???





Laju korang baca bila aku tulis TOL FREE... Kenapa..? teringin.. nak sangat merasa..?

ni aku nak bagi tau.. apa kata korang teruskn je impian tu walaupun si Khalid ni dh pernah janji bulan bintang matahari...


"Ini berita yang dterima dari sumber yang dekat dengan kerajaan Pakatan Rakyat negeri Selangor. Kerajaan Selangor khabarnya akan membuat pengumuman untuk mengambil alih beberapa syarikat konsesi lebuhraya (tidak dinamakan) yang beroperasi dalam negeri Selangor, minggu hadapan. 

Sumber yang sama juga memaklumkan bahawa pengambilalihan ini akan membuka satu jalan kepada perlaksanaan salah satu janji begitu ditekankan dalam Buku Jingga iaitu tol percuma di laluan yang dikendalikan semua syarikat konsesi terbabit, bermula pada Januari 2013."

ni ayat tahun lepas ni... aku saje tulis supaya korang ingat kebodohan mereka ni...

korang tengok, JANJI YG TERMAKTUB DALAM BUKU JINGGA atau lebih senang aku sebut BUKU ANGAN2 MAT JENIN..

Sekarang ni, aku tengah gelak cam tengah layan maharaja lawak mega super duper lawak.. 
meh aku bagi fakta sikit supaya korang paham dan join aku gelak..

1. Sebenarnya mereka janji nak buat bulan Januari 2013.. arini berapa haribulan...?
2. Mereka nak bayar syarikat konsesi tol pakai duit apa... PKNS..? yayasan selangor..? naikkan yuran PASTI..? 
3. Kes saman tengah melambak ni weihhhh... baru lepas setel ibu tunggal...kes air free lagi.. nak bukak lubang tutup lubang ka...?  
4. Kenapa 2013..? Nak meraih undi...? halamakkk... mana penasihat yg mereka rujuk nie.. nak tarik hati rakyat bukan sekarang.. dah terlambat sangat dah.. mereka umum pun slow tahap siput oink oink apa lagi nak laksanakan.. 

jadi aku nasihatkn sebelum korang terbuai buai dengan rancangan bangang mereka ni, baik korang undi BN je.. PASAL APA..? larrr...takan aku nak explain menda dh nyata depan mata... semalam beratur amik BR1M tu amenda nya... pegi daftar anak amek lesen BL1M tu apa citer.. shoping bebakul bakul kat Kedai Rakyat 1Malaysia  tu lagi... sakit demam gi Klinik 1Malaysia jugak.. 

korang bandingkan sendiri.. kerajaan tunaikan apa yg dijanjikan.. Rakyat didahulukan pencapaian diutamakan.. 

pendek kata, korang tak buleh nafikan keperluan hidup korang ni bergantung dengan BN... usah la nak menunggu janji PR yang ntah bila mereka dpat tunaikn tu.. korang nikmati jelah apa yg ada sekarang..

tak susah kan...??????

wwooohhhhoooooo..... 

No comments:

Post a Comment